Цементийн бизнес эрхлэгчдийн холбооны ТУЗ-ийн гишүүн Д.Эрдэнэбаяр: Цементийг авто замд ашиглах стандартыг тогтоох хэрэгтэй /Ундарга интернэйшнл ХХК-ийн захирал /

      Зах зээл дээр илүүдэл болно гэж тооцоолсон цементийг авто замын салбар руу түлхүү ашиглавал эдийн засгийн хувьд өгөөжтэй, эдэлгээний хувьд ч бат бөх байх боломж нь өндөр. Эхний ээлжинд Чойроос - Сайншанд хүртэлх 220 км зам тавьсан нь амжилттай хэрэгжсэн. 3.25 буюу бага маркийн цементийг багсарч хийсэн энэ зам бат бөх чанараа харуулсаар байна. Хүнд даацын машинууд ихэвчлэн явдаг ч, эвдрэл гараагүй л байна. Гэтэл түүнээс хойш ашиглалтад орсон Сайншандаас- Замын-Үүд хүртэлх зам маш богино хугацаанд тараа таниулчихлаа. Тиймээс нэгдүгээрт: илүүдэл бетон зуурмагаа авто замд хэрэглэж, ашиглалтын хугацааг нь уртасгах хэрэгтэй. Хоёрдугаарт: авто замд хэрэглэж буй битумыг 100 хувь импортоор оруулж ирдэг тул цементийг багсарч хийдэг технологийг нэвтрүүлснээр замын насжилт уртсаж , их хэмжээний валют гадагшлахаас сэргийлнэ. Цементийн гол онцлог нь гаднаас ширхэг ч түүхий эд авдаггүйд байгаа юм. Түүхий эдээ дотоодоос бүрэн хангаж, нэмүү өртгийн албан татварыг дотооддоо бий болгож, эргэлтэд оруулахын зэрэгцээ ажлын байрыг нэмэгдүүлж байгаа нь чухал үзүүлэлт юм. Тиймээс авто замын доод талын давхаргыг хийх материалын стандартад цементийг оруулвал зах зээл дээр үүсэх илүүдлээ шингээх бүрэн боломжтой.
Мөн Төв аймгийн Сэргэлэн суманд байрлалтай БНХАУ-ын Төрийн өмчит CUCC-ийн охин  компани “Мөнхийн Баян Гал” цементийн үйлдвэр үнийг маш хямдаар өгч байгаа. Энэ компанитай бусад үйлдвэрлэгчид үнээр өрсөлдөж чадахгүйд хүрээд байна. Засгийн газраас нь санхүүжилт өгдөг учраас зах зээлийн шударга өрсөлдөөнийг бий болгох тал дээр Төр засгаас анхаараач ээ гэж хэлмээр байна.  
Уг нь төслүүд маань амжилттай хэрэгжсэнээр цементийн үнийн гэнэтийн савлагаа гэдэг зүйл байхгүй болсон. Хөдөө орон нутгийн цементийн үнэ л тогтворгүй байхаас биш хотын бүтээн байгуулалтуудад цементийг үйлдвэрээс нь шууд хүргэдэг болсон.
Ер нь дотоодын үйлдвэрлэгчдийнхээ цементийг томоохон төслүүд дээр ашиглах тал дээр төрөөс анхаарч эхэлсэн нь мэдрэгдэж байна. Гэсэн ч авто замын стандартад цементийг ашиглах тухай асуудлыг шийдвэрлэвэл олон салбарт чухал түлхэц болж, их хэмжээний валют гадагшлахаас сэргийлнэ шүү дээ.
Томоохон төслүүдийг хөдөлгөөд эхэлбэл валютын ханш сулрах магадлалтай. Үүнээс үүдээд 20 хувийн татвартай байсан ч импортын цементийн үнэ хямдарчихна. 370 төгрөг байсан юанийн ханш 30 хувиар буурахад л импортын худалдаа цэцэглэх боломжтой. Дулааны улиралд цементгүйгээр нэг ч хоног болдоггүй учраас цемент борлуулагдахгүй өдөр гэж байдаггүй. Гэнэт үнийн савлагаа  үүсч  өсч байдаг буурч л байдаг онцлогтой бүтээгдэхүүн шүү дээ. Барилгын ажил улирлын чанартай, богино хугацаанд явагддаг.  
Эх сурвалж: Цементийн бизнес эрхлэгчдийн холбооны ТУЗ-ийн гишүүн Д.Эрдэнэбаяр:/Ундарга интернэйшнл ХХК-ийн захирал /

Сэтгэгдэл (0)

АНХААРУУЛГА:Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд barilga.mn хариуцлага хүлээхгүй болно.
Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.